Publizitatate Eraginkortasunaren Ebaluaketa



sábado, 22 de mayo de 2010

Hamargarren ariketa, publizitate sexistari begira 2010/05/20

Hamabost iragarki aukeratu eta Emankundek emandako irizpideen arabera erabaki sexista den.

1. El ser creativo. I congreso de mentes brillantes http://www.anuncios.com/television/nuevos-anuncios/1048443012501/creativo.1.html
Iragarki hau ez da sexista ez baitu emandako irizpiderik jarraitzen. Adituak agertzen dira, baina bi generokoak eta biak egoera berdinean

2. Cepsa. Carburantes http://www.anuncios.com/VerPiezas/television/nuevos-anuncios/1048408012501/cepsa.1.html
Iragarki hau ez da sexista ez duelako emankundek aipatutako irizpiderik jarraitzen. Iragarki futbol selekzioa erabiltzen du bere produktua saltzeko, baina emakumea gutxiesten.

3. Mixta.
Mixtak aurtengo kanpainan egin dituen 3 iragarkietatik bat ere ez da sexista. Humorea erabiltzen du bere produktua promozionatzeko eta bere iragarkietako protagonistak animaliak edo objektuak izaten dira.

4. Axe http://www.anuncios.com/VerPiezas/television/nuevos-anuncios/1048183012501/axe.1.html
Axek egindako iragarkia sexista da, Emankundek emandako bi irizpide jarraitzen dituelako. Alde batetik emakumearen gorputza erdi biluzik agertzen da eta ez du produktuarekin harremanik eta beste alde batetik emakumearen edertasuna handiesten du aitzakiarik gabe.

5. Nike mercurial. http://www.anuncios.com/VerPiezas/television/nuevos-anuncios/1048047012501/nike.1.html
Iragarki hau ez da sexista zapatila horiek erabiltzen dituen futbolariaren irudia erabiltzen duelako. Futbolaria ez du bere gorputzaren atalik erakusten, futbolera jolasten ari da.

6. Wilkinson http://www.anuncios.com/VerPiezas/television/nuevos-anuncios/1048302012501/wilkinson.1.html
Iragarki hau bada sexista. Iragarkiaren momentu baten emakumearen ipurdia irudikatzen da, zerikusirik ez duena produktuarekin eta emakumeak jartzen dituen plazer aurpegiak ere ez dute zerikusirik produktuarekin.

7. Panrico culo/cara http://www.anuncios.com/VerPiezas/television/nuevos-anuncios/1047973012501/panrico.1.html
Iragarki hau ez da sexista panrikok eskaintzen duen kalitatea azaltzen du eta ez du sexistak diren irizpiderik jarraitzen.

8. Nestea. http://www.youtube.com/watch?v=En3PcsXBbnA
Iragarki honek kritika asko izan ditu, baina nire ustez humorea erabiltzen du sexismoaren aurka azaltzeko. Beraz ez da sexista broma egiten duen gizona azkenean lelo baten moduan gelditzen delako.

9. Heineken. http://www.youtube.com/watch?v=tPiZM-VhUqI
Iragarki hau sexista dela esan daiteke emakumearen espazioak mugatzen dituelako. Badirudi arropaz beteriko armairu bat duenez ez duela ezer gehiago behar eta gizonak berriz horren truke, emakumea pozik edukitzearen truke lortu bere etxean izozkailu handi bat izatea garagardoz beterik.

10. Kalise http://www.anuncios.com/VerPiezas/television/nuevos-anuncios/1048133012501/kalise.1.html
Iragarki hau ez da sexista. Izozki marka bat agertzen da eta gizon bat abesten emakume bi koroetan daudelarik. Agertzen diren irudi guztietan ez da agerraldi sexistarik ikusten.

11. San Miguel/ piñatas. http://www.anuncios.com/VerPiezas/television/nuevos-anuncios/1048141012501/san-miguel.1.html
San Miguelen iragarki hau ez da sexista. Paperezko gizon eta emakume bat agertzen dira eta biok apurtzen dira barrutik hainbat objektu botaz. Emakumeak bihotzak eta abar bota egiten ditu, gizonak berriz zapatila bat edo argazki kamara bat. Baina honek ez darama sexista dela pentsatzera.

12. Volkswagen /followers http://www.anuncios.com/VerPiezas/television/nuevos-anuncios/1048269012501/volkswagen.1.html
Iragarki hau ez da sexista. Humorea erabiltzen du produktua saltzeko eta ez du jarraitzen irizpide sexistarik.

13. Lacoste inspiration http://www.youtube.com/watch?v=dw-PrzhFq64&feature=related
Iragarkia hau sexista da emakumearen edertasuna aitzakiarik gabe handiesten delako, ez baitu harremanik saltzen hari diren produktuarekin.

14. Cillint Bang http://www.youtube.com/watch?v=dC0fpui-tCk
Iragarki hau sexista da etxeko lanak emakumeen lan esklusibotzat hartzen dituelako. Agertzen diren adibideak emakumeak dira.

15. Sensodyne blanqueante http://www.youtube.com/watch?v=UZLMWdl56yM
Emankunderen irizpideen arabera iragarki hau sexista da gizonaren ahotsa delako ahots aditu bakarra. Gainera sensodynek Espainian ez du erabili emakume aditu bat pasta hori iragartzeko.

No hay comentarios:

Publicar un comentario